Tankar den 10/10 - 2020

Jag var länge en av de som jagade döden. Jag skadade mig allvarligt, försökte ta mitt liv. Jag spenderade år på olika psykiatriska avdelningar, även rättpsyk i Växjö. 


När jag tänker tillbaka så känns det som ett annat liv, eller att det inte alls är mig det handlar om. Jag var inlagd så länge att jag blev institutionsskadad, jag visste inte hur man fungerade i livet utanför en låst avdelning. På vissa avdelningar får du inte ens ha dina egna kläder. Inte ens egna strumpor eller underkläder. Och oftast fick jag så mycket mediciner att jag antingen sov hela tiden eller så var jag helt avstängd från känslor. Jag har ätit många mediciner, vissa jag inte ens behövde. Men jag hade tvångsvård och fick inte vägra ta medicinerna, då fick de ta till tvångsåtgärder så som en spruta i rumpan, lägga mig i bältesäng eller isolera mig. 


Jag är glad att jag tog mig därifrån för två år sen. Jag vill aldrig mer dit igen...!  (null)


Aegean College:

Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your
content seem to be running off the screen in Opera.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I thought I'd post to let you know.
The design and style look great though! Hope you
get the problem resolved soon. Kudos

Kommentera inlägget här: