Nattliga tankar 💭..

09032020
‱
‱
‱
‱
‱
Jag minns nÀr jag Äkte ambulans mÄnga gÄnger för nÄgra Är sen. Jag trÀffade mÄnga olika ambulanssjukvÄrdare under nÄgra Är. Vissa var trevliga och sÄg mig, inte bara mitt sjÀlvskadebeteende. En sa till mig "fan Bella, tÀnk om du nÄgon gÄng om nÄgra Är ringer mig och sÀger : Nu ***** har jag slutat skada mig och inte skadat mig pÄ fler Är!" Jag kÀnner ibland för att försöka ringa till ambulansstationen i ***** för att berÀtta för henne att jag nu Àr SjÀlvskadefri sen snart 1 Är och 5 mÄnader! En annan ambulanssjukvÄrdare var otrevlig och mycket noga och högt pÄpekade för mig att det jag gjorde var onödigt och jag tog upp ambulans som nÄgon som var "sjuk pÄ riktigt" kunde fÄtt sa han. Det Àr inte precis det man behöver höra nÀr man mÄr sÄ dÄligt att man skadar sig sÄ man fÄr sövas och opereras. Jag skÀmdes redan för vad jag gjorde och jag ville aldrig Äka in med ambulansen utan fick alltid LPT sÄ var tvungen att Äka med. Till ambulanssjukvÄrdare och polisen som möter sjÀlvmordsbenÀgna mÀnniskor som mÄr dÄligt : Det hjÀlper inte att sÀga till oss att det Àr onödigt, att sÀga att nÄgon annan behöver vÄrden mer Àn mig och jag skadade mig inte för det var kul. Bara för att man har ett sjÀlvskadebeteende sÄ har man inte mindre kÀnslor Àn nÄgon annan. Vi ser hur ni himlar med ögonen och muttrar nÀr ni kommer med antingen ambulans eller polis för att köra oss till psykiatrin eller somatiska akuten. Vi mÄr redan dÄligt och behöver inte dömande mÀnniskor nÀr vi mÄr som sÀmst, vi behöver snarare stöd och nÄgon som bemöter oss med vÀrme och inte bara ser sjÀlvskadan, utan Àven oss som mÀnniskor. Vi Àr som vem som helst, vi ser bara inget annat sÀtt att hantera vÄr Ängest pÄ. (null)

(null)

Kommentera inlÀgget hÀr: